УКРАЇНА – невинність!
Сьогодні в справі МН17 оглушливо лопнув ще один міхур, роздутий російською пропагандою – голландці опублікували звіт розслідування аспектів незакриття України повітряного простору над зоною АТО, ініційованого запитом парламенту Нідерландів.
Документ цікавий – він аналізує схожі ситуації по всьому світу за останні 30 років.
Висновок розслідування однозначна – НІ ПІДСТАВ залучати Україну в якості винною в загибелі рейсу МН17 і 298 чоловік на його борту.
Супровідний лист міністра закордонних справ Нідерландів Стефа Блоку парламенту Нідерландів:
«Шановний пане голово,
Цим листом повідомляю Палату представників від свого імені і від імені міністра юстиції і безпеки про виконання запиту до уряду, поданого паном ван Дамом спільно з іншими депутатами 1 жовтня 2019 р з проханням з’ясувати, які існують можливості для проведення повноцінного розслідування щодо закриття повітряного простору над Сходом України і над прилеглими територіями і проінформувати про це Палату представників. (Парламентський документ 33997, № 145). Як додаток до цього листа в Палату представників ви знайдете заключний звіт Фонду Безпеки Польотів про проведене в зв’язку з цим подальшому розслідуванні, а також резюме цього звіту на нідерландською мовою, надане Міністерством закордонних справ. Далі в листі слід вираз високої оцінки від імені кабінету міністрів.
Вступне слово.
Перш за все, уряд хотів би висловити вдячність за цей всеосяжний і ретельно складений звіт. Уряд вважає, що цей звіт сприяє розумінню практики держав щодо закриття повітряного простору над зонами конфліктів, а також, зокрема, розуміння фактичних обставин закриття повітряного простору над східною Україною і межують з цією місцевістю територій як до краху рейса MH17, так і в момент краху. Таким чином, цей звіт є цінним доповненням до розслідування Ради Безпеки Нідерландів причин аварії рейсу MH17 (DSB, 13 жовтня 2015 г.), в якому також було порушено питання закриття повітряного простору над східною Україною.
Висновки звіту по підтемах.
Як зазначено в листі до Палати представників від 1 травня 2020 роки (Парламентський документ 33997, № 152 від 1 травня 2020 року), додаткове фактичне розслідування було проведено на основі трьох підтем. Нижче наводяться висновки звіту по кожній з підтем.
i) Репрезентативна інвентаризація практики держав з використання повітряних коридорів цивільної авіації над зонами конфліктів за останні 20-30 років
За період з 1985 по 2020 рр. Фонд Безпеки Польотів додатково проаналізував 34 випадки збиття цивільних літаків над зонами конфліктів. Грунтуючись на цьому аналізі, в звіті говориться, що, мабуть, не існує загальноприйнятої практики держав повністю закривати повітряний простір над зонами конфліктів.
Як вже було зазначено раніше у відповідь на звіт Ради з безпеки Нідерландів (DSB), це спостереження ще раз підкреслює важливість постійних зусиль Нідерландів і всього міжнародного співтовариства щодо підвищення безпеки цивільної авіації, коли мова йде про польоти над зонами конфліктів.
Нідерланди будуть продовжувати докладати зусилля в цьому напрямку і в майбутньому, серед іншого, граючи активну роль в Міжнародній організації цивільної авіації (ICAO) і ЄС, а також в якості співзасновника Консультативного комітету по безпечного повітряного простору, створеного в рамках Канадської Ініціативи по безпечного повітряного простору за підтримки Нідерландів.
ii) Фактичне розслідування закриття повітряного простору над східною Україною з 1 березня 2014 року до його повного закриття після краху рейса MH17 17 липня 2014 року.
У звіті говориться, що на основі доступної інформації, включаючи інформацію, надану українською владою в контексті розслідування, встановлено недостатню кількість фактів, які могли б вказувати на те, що українська влада, які на той період відповідали за безпеку цивільної авіації над сходом України, знали або могли знати про загрозу для цивільної авіації над тією частиною повітряного простору, яка вже була закрита. У зв’язку з цим, уряд не бачить підстав для перегляду своєї попередньої позиції (парламентський документ 33997, №137 2 травня 2019 г.), а саме, висновку про те, що в даний час немає достатньо переконливих юридичних доказів для відкриття юридичної процедури по залученню України до відповідальності у зв’язку з неповним закриттям нею свого повітряного простору.
iii) Фактичне розслідування закриття повітряного простору над територією Російської Федерації, що межує зі східною Україною, з 1 березня 2014 року до його повного закриття після збиття рейсу MH17 17 липня 2014 року.
На підставі наявної інформації, в тому числі інформації, наданої російською владою в контексті розслідування, в звіті говориться, що встановлено недостатньо фактів, які могли б вказувати на те, що російська влада, які на той час несли відповідальність за безпеку цивільної авіації над межує з Україна російською територією, знали або могли знати про загрозу для цивільної авіації над тією частиною повітряного простору, яка вже була закрита.
Уряд підкреслює, що результати розслідування не впливають на попередню позицію уряду (Парламентський документ 33997, № 117 від 25 травня 2018 г.), а саме, що РОСІЙСЬКА ФЕДЕРАЦІЯ НЕСЕ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА збити MH17 [КАПСЛОКУ мій, В.Л.].
Співпраця Росії та України
Як уже згадувалося в ході пленарних парламентських дебатів 1 жовтня 2019 року, для проведення фактичного розслідування за запитом Палати представників було необхідна співпраця України і Російської Федерації. По дипломатичних каналах, а також через міністра закордонних справ, було кілька контактів як з Російською Федерацією, так і з Україною з приводу проведення розслідування, і завжди підкреслювалася важливість співробітництва. На практиці реалізація цієї співпраці зайняла більше часу, ніж передбачалося. Відповіді України і Росії на питання Фонду Безпеки Польотів включені в додатки до звіту. Звіт також буде представлений послам України і Росії.
висновок
Нарешті, кабінет міністрів хотів би ще раз підкреслити, що для нас головним пріоритетом завжди були і залишаються встановлення істини, справедливість і притягнення винних до відповідальності. Заради загиблих на рейсі MH17 298 пасажирів і їх родичів.
Міністр закордонних справ,
Стеф Блок »
першоджерело в форматі DOC:
https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=960a2c03-7bda-4179-b7f0-5773c9b18c0d&title=Reactie%20op%20de%20uitvoering%20van%20de%20motie%20van%20het%20lid%20Van%20Dam% 20c.s.% 20over% 20aanvullend% 20feitelijk% 20onderzoek% 20naar% 20het% 20sluiten% 20van% 20het% 20luchtruim% 20boven% 20en% 20rondom% 20Oost-Oekra% C3% AFne% 20% 28Kamerstuk% 2033997-145% 29.docx
Пряме посилання на повний англомовний варіант звіту в форматі PDF: https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=14d31fd2-d839-48b5-85d3-11be55240223&title=Factual%20inquiry%20into%20the%20airspace%20closure%20above % 20and% 20around% 20eastern% 20Ukraine% 20in% 20relation% 20to% 20the% 20downing% 20of% 20Flight% 20MH17.pdf
Вважаю, Україна повинна бути зацікавлена в якісному перекладі цього документа на російську мову