Зупинка без причини і арешт на 10 днів: до чого готуватися водіям

У Верховній Раді до другого читання готують законопроекти, якими збираються посилити відповідальність водіїв і пішоходів за порушення правил дорожнього руху. Депутати пропонують не тільки підвищити штрафи за керування транспортом у нетверезому стані, а й посилити повноваження поліцейських, які тепер, вишукуючи порушників, зможуть проводити профілактичні перевірки в нічні години і в святкові дні. Експерти кажуть, що на даний момент такі заходи є передчасними і можуть бути небезпечні для водіїв.

Перевірки в свята і штрафи за перехід на червоний

У липні минулого року парламент в першому читанні вже розглядав скандальний законопроект №2695 авторства групи депутатів партії Слуга народу “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за окремі правопорушення в сфері безпеки дорожнього руху», який передбачає внесення змін до низки статей КоАП (Кодексу про адміністративні правопорушення).

Скандальним його тоді назвали тому, що закон мав на увазі повернення поліції права зупиняти водіїв без причини і «ховатися в кущах».

Однак до другого читання проект закону зазнав змін. Зараз, якщо закон приймуть, то водієві, який сів за кермо в стані алкогольного або наркотичного сп’яніння, може загрожувати адміністративний арешт на 10 діб. При повторному такому порушенні протягом року, згідно із законопроектом, водія можуть позбавити права керування на 3 роки і навіть вилучити його автомобіль.

Крім того, законопроект передбачає і збільшення штрафів:

  • За перевищення швидкості більш ніж на 50 км \ год – 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (3400 гривень);
  • За керування без документів або непред’явлення всіх необхідних документів (страховки, техпаспорта) – 25 неоподатковуваних мінімумів (425 гривень);
  • За відсутність права управління транспортним засобом або передачу прав особі, яка має такого права – 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (3400 гривень);
  • За керування автомобілем особою, позбавленим прав – 1200 неоподатковуваних мінімумів (20 400 гривень), а при повторному порушенні – 2400 неоподатковуваних мінімумів (40 800 гривень) з позбавленням права керування транспортним засобом строком від 5 до 7 років;
  • За керування в нетверезому вигляді і відмова від проходження огляду – 1000 неоподатковуваних мінімумів (17 000 гривень), при повторному порушенні протягом року – 2000 неоподатковуваних мінімумів (34 000 грн).

Причому штрафи зможуть накладати на водіїв протягом року, а не протягом трьох місяців, як зараз.

Також, згідно із законопроектом, патрульна поліція незабаром може отримати право на профілактичні перевірки стану водіїв в нічні години (з 22:00 до 8:00) у святкові, вихідні дні та протягом дня після них. В цьому випадку поліцейський при зупинці може зажадати документи у водія для підтвердження особи.

Примітно, що на відміну від проекту, розглянутого в першому читанні, зараз з нього прибрали спірну норму про передачу посвідчення в руки патрульним – тепер водій може зробити це, як і раніше, не виходячи з машини.

Крім цього, збираються посилити штрафи і за порушення ПДР пішоходами і велосипедистами. Згідно із законопроектом 2697 «Про внесення змін до 127 КпАП про посилення відповідальності пішоходів за порушення правил дорожнього руху», за ігнорування сигналів світлофора (перехід на червоне світло), перехід в недозволеному місці або безпосередньо перед наближенням транспортними засобами, порушнику загрожує штраф в розмірі 15 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (255 гривень), а якщо пішохід або велосипедист був нетверезий, то тоді він може заплатити штраф удвічі більше – 30 неоподатковуваних мінімумів (510 гривень). Якщо дії пішохода створили аварійну обстановку, тоді йому загрожує штраф в 40 мінімумів (680 гривень).

Збільшення повноважень поліції

За словами заступника міністра внутрішніх справ Антон Геращенко, розгляд проекту необхідно для посилення безпеки водіїв на дорогах. «Я дуже сподіваюся, що цей законопроект підтримають всі фракції і всі депутатські групи, так як від рук п’яних водіїв гинуть виборці, які голосували за кожну політичну силу в надії що вона зробить Україну безпечніше», – писав Геращенко на своїй сторінці в Facebook.

Відзначимо, що законопроект 2695 попередньо збиралися розглядати в сесійній залі в середу, 3 лютого, що, в свою чергу, спровокувало українців писати петиції на сайті президента, в яких люди називали законопроект «диктаторським» і вийти на протест під будівлю парламенту.

Однак, як пояснив один із співавторів скандального документа, депутат Слуги народу Олександр Бакумов, на даний момент його розгляд перенесли на наступний пленарний тиждень. За словами депутата, законопроект в більшій частині спрямований на те, щоб ті водії, які злісно порушують ПДР, не могли уникнути покарання – наприклад, саме тому був збільшений термін накладення штрафів і скасована норма про взяття водія на поруки трудовим колективам або громадським організаціям і про закритті справу за незначне, оскільки саме цими лазівками раніше користувалися водії щоб ухилитися від відповідальності, особливо у випадках серйозних ДТП.

«У цьому законопроекті на даний момент немає положень, які б викликали серйозну дискусію в суспільстві. Єдине спірне питання, яке після першого читання все ж залишився – профілактична зупинка, яка дійсно може посилити присутність поліції на дорогах. Я опитував колег-депутатів з інших фракцій і всі вони вважають, що в тій редакції, яка залишилася в законі, така міра абсолютно виправдана », – сказав Бакумов, і зазначив, що в законі все ще залишається поправка для її скасування депутатами в сесійній залі .

При цьому, Автоюрист Володимир Караваєв уточнює, що, на відміну від штрафів, багато з яких були мінімальними і вимагали підвищення, саме профілактична перевірка за нинішнього стану речей може дати поліції повноваження, що підсилюють їх некомпетентність.

«Історія зі збільшенням повноважень двояка. По-перше, у поліції немає приладів, які можуть допомогти поліції дистанційно визначити, чи знаходиться водій в стані алкогольного сп’яніння – у всьому світі це відбувається при контакті поліцейського і водія. І, тому посилювати повноваження можна було, якби у нас не було такої кількості випадків, коли щодо абсолютно тверезого водія фальсифікуються матеріали справи і він стає п’яним.

По-друге, в законодавстві чітко прописані процесуальні норми того, як повинна проводитися перевірка водія. І, якщо вона проводилася з порушеннями, то її результати є недійсними. А у нас, навіть якщо водій був п’яний, поліцейські припускають грубі помилки, після чого адвокатам вдається легко оскаржувати всі штрафи. Тому подібні закони треба приймати, враховуючи порядок їх застосування на практиці. А поки тут багато питань », – сказав Караваєв.

Джерело:mereza.org

Редакція сайту не несе відповідальності за зміст блогів. Думка редакції може не збігатися з авторською...

Leave a Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *